Jun 15, 2009

Helle Helle - Hus og hjem

Helle Helle
Hus og hjem
Samleren 1999
Oversatt av Trude Marstein
Oktober 2001
214 sider

Denne helga har eg verkeleg kost meg med ei utruleg flott lesaroppleving. Eg har lese Helle Helles Hus og hjem, som seilte rett inn på topp-ti lista mi.

Anne er omkring 30 år og flytter tilbake til den vesle byen kor ho veks opp etter å ha budd i København i ein del år. Ho kjem aleine, fordi sambuaren Anders skal jobbe ein månad til i København. I denne vesle, namnlause byen, tek ho opp kontakten med barndomsvenninnene Anita og Charlotte igjen. Det eldre ekteparet Svend og Ellen ønsker henne velkommen frå nabohuset. Anne sitt hus er like ved prestegården, og Anne utvikler eit svært nært forhold til presten Jens, før Anders kjem flyttande etter.

Anne gjer veldig lite. Ho skal male, pakke ut eksene med ting og komme i orden, medan ho venter på at Anders skal komme til byen. Ho sitter stort sett inne og drikker vin, søv eller gjer ingenting, og ho unnskulder seg stadig for at ho ikkje har kome i orden. Ho er tiltakslaus og til tider apatisk og Hus og hjem har svært lite handling.

Eg blir betatt av språket i boka. Det er eit språk som er så enkelt og så finslipt at eg klarer ikkje la vere å bli fascinert over det. Eg tenker at eg skulle ønske eg også kunne skrive slik. Det er ingen personskildringar i boka, men ei rekke dialoger mellom karakterane. Desse dialogane er fulle av nærver og dei skildrar ei rekke spenningsfyllte relasjonar, utan å komme med vurderande tankereferat. Fråveret av handling gjer at relasjonane får lov til å vere i fokus. Dette gjer boka til ei spennande og annleis lesaroppleving. Eg liker det.

5 comments:

Janicke said...

Jeg liker også denne veldig godt. Syntes den er den beste av Helle Helle.

Carsten said...

Lige en hilsen fra en dansk læser... :)

Dejligt at du kan lide bogen! Helle Helle er virkelig en af mine danske favoritforfattere.

Jeg ved ikke om den er oversat, men jeg synes den bedste Helle Helle har skrevet er "Rødby-Puttgarten".

Mvh.
Carsten / Eskapisten.dk

Monica said...

Jeg leste denne etter tips fra Janke, faktisk ;-) Tror jeg, om jeg husker rett. Og jeg likte den virkelig virkelig godt. Neste blir "Ned til hundene".

ingrid said...

Jag tycker också väldigt mycket om Helle Helle- "Rödby-Puttgarden" är en favorit!

Anonymous said...

Hei!

Har du lyst til å være med på en bokbloggturné i sommer!

Jeg sender ut samme bok til ulike bloggere, og så blir anmeldelsene publisert etter tur, fra lanseringsdato.

Send en mail til nina.aalstad@cappelendamm.no så kan jeg sende deg mer info :)

Med vennlig sommerhilsen fra
Nina Aalstad.