Jul 28, 2009

The 2009 longlist for Man Booker- prisen er lagt ut

The 2009 longlist for Man Booker-prisen ser slik ut i år:

Author Title

Byatt, AS The Children's Book

Coetzee, J M Summertime

Foulds, Adam The Quickening Maze

Hall, Sarah How to paint a dead man

Harvey, Samantha The Wilderness

Lever, James Me Cheeta

Mantel, Hilary Wolf Hall

Mawer, Simon The Glass Room

O'Loughlin, Ed Not Untrue & Not Unkind

Scudamore, James Heliopolis

Toibin, Colm Brooklyn

Trevor, William Love and Summer

Waters, Sarah The Little Stranger

Eg får alltid så lyst til å ta med meg slike lister på biblioteket, låne alle bøkene og lese dei, slik at eg er godt førebudd og verkeleg kan gjere meg opp ei meining om prisutdelinga, når den tida kjem. Eg rekk sjeldan gjennom meir enn ei eller to av bøkene før vinnaren er offentleggjort. Men eg ser fleire bøker på lista, som eg har lyst til å lese. Eg må bare finne ut kva for ein ende eg skal begynne i, først.

4 comments:

Anonymous said...

Vel, jeg har ikke lest en eneste av dem så jeg har noe å gjøre! :o)

Karin said...

Jeg har heller ikke lest noen av disse romanene, men det jeg har lest av Byatt og Mantel tidligere har jeg likt. Får vente og se om du kommer med noen anbefalinger etter hvert. Imponerende om du klarer å jobbe deg gjennom hele listen:-) Men det er en fin måte å plukke ut ny skjønnlitteratur!

Ingrid said...

Jag har heller inte läst någon av dessa romaner- men "Me, Cheeta" blev jag nyfiken på och beställde - "Brooklyn" är jag också nyfiken på- listan tänker jag studera - den väcker verkligen läslust!

Bai said...

Eg rekk som sagt sjeldan gjennom meir enn ei eller to. Men slike nominasjonslister er ofte spennande måtar å finne fram til nye forfattarskap på. Det er heilt sant det.