Sep 19, 2009

Bok i posten

I dag kom Uten skjebne av Imre Kertész i posten. Eg gleder meg veldig til å lese denne boka som Lyran har sagt at ho synest at alle skal lese.


De norske bokklubber omtaler boka slik:
Romanen handler om den unge Köves, som blir tatt og ført til en konsentrasjonsleir, men som tilpasser seg og overlever. Köves betrakter hendelsene i leiren som et barn uten helt å forstå dem, og uten å finne dem unaturlige eller opprørende. Leseren konfronteres ikke bare med overgrepets grusomhet, men like mye med bredden av den tankeløshet som utmerket seg ved måten den ble gjennomført på. Forfatterens budskap er at liv er tilpasning. Dette er forfatterens debutroman
Eg gleder meg til å lese denne.

4 comments:

Lyrans Noblesser said...

Det ska bli roligt att läsa vad du tycker om boken.

Lille søster said...

Jeg har lånt den, og skulle egentlig lese den i august, men det har ikke blitt tid. Får bare fornye den. Gleder meg til å lese hva du synes.

Bai said...

Eg er veldig spent på ho i alle fall - lover å rapportere når eg har lese ho. (Først må eg bare gjere meg ferdig med denne mursteinenen til Carmona-Alvarez).

Magni said...

Dette er ei av veldig få bøker som har etsa seg fast i minnet mitt. Anbefaler den på det aller sterkaste - men det er inga kosebok.