Feb 12, 2010

Afrikansk litteratur

Etter å ha lese Little Bee, sitt eg og tenker at eg har lese alt for lite afrikansk litteratur. Eg har lyst til å lese afrikanske bøker skrive av afrikanarar. Ikkje afrikanske bøker skrive av kolonistar, som Dorris Lessing og Karen Blixen. Ikkje eit vondt ord om verken Lessing eller Blixen, men dei er ikkje afrikanske afrikananar, og dei skriv med kolonisten sitt blikk. Eg vil heller ikkje lese bøker av vestlege folk som forestiller seg korleis det er å vere afrikanar. Det har eg gjort denne veka, og det var ingen vidare suksess. Og eg leitar heller ikkje etter reiseskildringar frå Afrika. Eg vil lese afrikansk litteratur, som skildrar kvardagen på kontinentet, frå den alminnelege afrikanar sin ståstad.

Eg har Utvandringens tid av Tayeb Salih i ei eller anna pappeske (- åh, som eg gleder meg til å få bøkene mine i bokhyller igjen), også har eg, etter omtale frå Ingrid, notert meg namnet Ahmadou Kourouma og boka Allah skylder ingen noe.

Eg tar gjerne i mot tips om gode bøker skrive av afrikanarar. Eg synest det er vanskeleg å finne dei sjølv.

9 comments:

Lyrans Noblesser said...

Böcker jag läst och gillat är:
* Utvandringens tid - Salih
* En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie
* Allt går sönder - Chinua Achebe
* Min sons historia - Nadine Gordimer
* Midaqq-gränden - Naguib Mahfouz
* Drömmar om frihet - Fatima Mernissi
* Onåd - Coetzee
* Främlingen - Camus

Jag har ännu inte läst, men tror ändå att de här böckerna är bra:

Segu - Maryse Condé
Förändringar - Ama Ata Aidoo
Soyinka
Assia Djebar

Läs också mer här: http://bibliophila.se/?page_id=638

Bai said...

Takk for mange gode tips!

Eg har ikkje fått med meg denne lista til Bibliophilia, men her var det også mykje spennande.

torbjørn hauken said...

Mahfouz, som Lyran også anbefaler, er viktig, særlig Kairo-trilogien hadde jeg selv stor glede av. En annen, og nålevende egyptisk forfatter, er Alaa Al Aswany. På norsk er utgitt 'Yacoubian-bygningen' og 'Chicago', sistnevnte interessant nok med en afrikaners perspektiv på USA (forfatteren studerte odontologi der), men best er nå den første - som jeg tror er filmet nylig.
Dessuten har jeg lest og kan anbefale Tahar Ben Jellouns 'Den gale natten', en roman fra Marokko. De kjente sørafrikanske kjenner du selvsagt!?

Bai said...

Viss du med "de kjente sørafrikanske" meiner Coetzee og Brink, kjenner eg dei ja. Eg har lese Barndom, Ungdom også kjøpte eg ei bok av Brink i haust.

Men eg noterer desse egyptarane, til neste bibliotekstur.

Chicago har eg lese om, og tenkt at eg ser spennande ut, men vidare gløymd bort. Takk for påminninga.

Beatelill said...

Jeg vet ikke om du er inne på nettstedet bokelskere.no. Der fant jeg iallefall ei som hadde laget ei liste over afrikanske bøker hun likte: http://bokelskere.no/liste/18550/liste/

Ingrid said...

Bai: Jag har precis läst och tyckt mycket om "The river in between" av Ngugi wa Thiong'o och "Changes" (Förändringar) av Ama Ata Aidoo kan jag (som Lyran) mycket rekommendera. Just nu läser jag Calixthe Beyalas bok "Ännu talar träden" (efter 100 sidor är jag helt fast i läsandet).

Bai said...

Beatelill, eg er på Bokelskere, men eg har ikkje vore så veldig aktiv der. Eg har hatt nok med bloggen min den seinaste tida. Men takk for link, då kan eg skjekke ut den lista.

Ingrid, takk for begge anbefalingane!

Nille said...

Jeg kan varmt anbefale dig:
- Léonora Miano: Nattens inre (svensk titel)
- Léonora Miano: Konturer av den dag som nalkas (også svensk titel)
- Alt du kan finde af Alain Mabanckou (men muligvis ikke oversat til norsk)
- Gaile Parkin: Baking cakes in Kigali

God læsning :-)

lenaf said...

Nervous Conditions är den bok jag senast läst av en afrikansk författare. Mycket bra och ganska så modern. Av Tsitsi Dangarembga


jag har också läst en dikt av Dabydeen som heter Turner. Den bygger på en målning av ett slavskepp som han såg och sen skrev denna långa dikt. Det finns en massa att läsa om den om man inte förstår allt (men jag vet ju att du är van;))